menuordersearch
sepanjexport.com

غلات

پنج شنبه یکم آبان ۹۹
(0)
(0)
غلات

غلات

متخصصین امور تغذیه برای سلامتی جسم و روح انشانها همیشه بر این امر تاکید دارند که برای ارتقاء و حفظ سلامت باید غلات کامل را در رژیم خود بگنجانیم. شاید برای شما این سوال ایجاد شده باشد که غلات کامل چیست و چرا مصرف آن به سلامتی کمک میکند.
مطالعات فراوان نشان دادهاند که مصرف غلات کامل خطر ابتلا به عوارضی نظیر: بیماری قلبی، سکته، سرطان و دیابت را کاهش داده و گنجاندن آن در رژیم غذایی کاهش وزن به درمان چاقی کمک میکند.

مصرف غلات کامل و کاهش دریافت غلات تصفیه شده میتواند از تجمع چربی در ناحیه شکم جلوگیری کند. از شایعترین بیماریهایی که مصرف این نوع غلات احتمال ابتلا به آن را کاهش میدهد دیابت نوع ۲ است. در برخی مطالعات مشاهده شده که مصرف غلات کامل میتواند احتمال بروز دیابت را در زنان تا ۲۲ درصد و در مردان تا ۳۴ درصد کاهش دهد.بیماریهای قلبی – عروقی (CVD) از علل مهم مرگ و میر به شمار میروند. شواهد نشان میدهد که انتخابهای غذایی سالم و از جمله مصرف غلات کامل میتواند احتمال بروز CVD را در افراد سالم و احتمال مرگ زود هنگام را در مبتلایان به این بیماری کاهش دهد.

علیرغم وجود شواهد فراوان در مورد فواید مصرف این دسته از مواد غذایی بسیاری از افراد مفهوم غلات کامل را نمیدانند. تنها اطلاع داشتن از مزایای سلامتیبخش غلات کامل، به شما کمکی نمیکند. در واقع باید انواع محصولات غله کامل را به خوبی بشناسید و همچنین آنها را در وعده های غذایی روزانه خود بگنجانید.
غلات کامل چیست؟
غلات کامل چیست؟
هر غله ای که از زمین میروید به شکل غله کامل میروید و این بشر است که در پروسه تهیه غذا آن را ناکامل میکند. این غله کامل (در واقع دانهها یا بذرهای گیاه) دارای ۳ بخش سبوس (bran)، گیاهک یا رویان (germ) و قسمت آندوسپرم(endosperm) است.
۱. سبوس (bran): پوسته خارجی دانه ها حاوی آنتیاکسیدان، ویتامین های گروه ب و فیبر است. ممکن است با سبوس گندم یا سبوس جو آشنا شده باشید که در برخی فروشگاهها یافت میشوند و از اجزای تشکیل دهنده برخی تولیدات غله ای نیز می‌باشند.
فیبر بر اشتها، میزان وزن بدن، میزان قند خون و کلسترول خون و همچنین سلامت روده بزرگ تاثیر میگذارد. در قرن حاضر افزایش تمایل افراد به مصرف غذاهای سرشار از چربی و قند سبب شده میزان فیبر در برنامه غذایی کاهش یابد. این در حالی است که رژیم غذایی باید روزانه حاوی ۲۵ تا ۳۰ گرم فیبر باشد.
۲.  گیاهک یا رویان (germ): در واقع حکم جنین دانه را دارد و در هنگام گردهافشانی میتواند رشد نموده و گیاه کاملی را برویاند. این قسمت از دانه حاوی ویتامین ها، پروتئین، مواد معدنی و چربی های سالم است.
۳.  آندوسپرم (endosperm): آندوسپرم در واقع یک ذخیره غذایی است که انرژی مورد نیاز برای گیاه جوان را فراهم میآورد. بخش اعظم مواد غذایی قسمت درونی دانه شامل کربوهیدراتها و قسمت کمتر آن شامل پروتئین، ویتامین و مواد معدنی است.
بنابراین دانه کامل، دانه ای است که دارای هر ۳ قسمت مذکور باشد. در صنعت تهیه غذا، دانه های کامل دستخوش فرآوری و تصفیه شدن میگردند (که روشی رایج برای تهیه: نانها، غلات، پاستا و آرد است). در این فرآیند بخش سبوس و رویان حذف میشود و آندوسپرم سفید باقی میماند.
در طی فرآیند فوق ارزش غذایی غلات کاهش مییابد و ۲۵ درصد از محتوای پروتئین اولیه و ۱۷ درصد از مواد مغذی ضروری آنها کاهش پیدا میکند.
هر چند که ممکن است پس از آن، تولید کنندگان آردها را با ویتامین و مواد معدنی غنی سازی کنند ولی در هر صورت باز هم غله کامل طبیعی، گزینه سالمتری است.
غلات کامل در قیاس با غلات تصفیه شده (از جمله: نان سفید، برنج سفید و آرد سفید) حاوی مقادیر بیشتری از: پروتئین، فیبر، ویتامینها (ویتامینهای گروه ب و ویتامین ای) و مواد معدنی (منیزیم و آهن) و آنتی اکسیدان های کمیاب هستند.
انواع غلات کامل:
انواع غلات کامل
• برنج وحشی (که در واقع، دانه ای کامل است). لازم به ذکر است که برنج وحشی سختتر از برنج مرسوم است و زمان پخت طولانی تری دارد.
• برنج قهوهای
• گندم کامل
• جو و جوی کامل، جوی دوسر
• چاودار
• بلغور گندم
• ذرت بو داده
• و برخی اقلام غیرمرسومتر از غلات کامل عبارتند از: آمارانت (amaranth)، کینوآ (quinoa)، ارزن، ذرت خوشه ای یا سورگوم (sorghum)، تریتیکاله triticale (هیبریدی از گندم و چاودار)
چگونه غلات کامل را به رژیم غذاییتان اضافه نمایید؟
غلات کامل در وعده غذایی
میزان نیاز روزانه به غلات با توجه به سن، جنس و انرژی مورد نیاز بدن از فردی به فرد دیگر متفاوت است. انجمن قلب آمریکا (AHA) توصیه میکند که حداقل نیمی از غلات که در طی روز مصرف میشود از میان غلات کامل انتخاب شود.
خیلی از افراد، به ویژه افراد چاق، این بهانه را دارند که از طعم غلات سبوسدار بیزار هستند. واقعیت آن است که ذائقه آموزشپذیر است و اگر شما به آثار مفید غلات کامل باور داشته باشید تغییر ذائقه شما زمان زیادی را لازم نخواهد داشت:
• سادهترین راه برای افزایش مقدار غلات کامل مصرفیتان، این است که محصولات تهیه شده از غلات تصفیه شده را با محصولاتی دیگر که از غلات کامل تهیه میشوند جایگزین کنید. برای مثال، میتوانید نان و برنج سبوسدار را جایگزین نان تهیه شده از آرد سفید و برنج سفید نمایید.
یک راه بسیار ساده این است که به جای مصرف نان سفید، نانهای سبوسدار (مانند نان سنگک یا نان تست سبوسدار و غیره) را مصرف نمایید.
• می‌توانید در تهیه سوپهای خانگی برنج قهوهای یا جو را به سوپ اضافه کنید و از افزودن آرد سفید به آن اجتناب کنید. همچنین میتوانید در پختن غذاهای مختلف از آرد گندم کامل استفاده کنید.
• دسرها و میان وعدههای غذایی سالم را انتخاب کنید. به جای مصرف انواع کیکها و شیرینیجات از مصرف نان جو و دیگر تنقلات تهیه شده از غلات کامل بهره ببرید.
• برچسب های غذایی را به دقت مطالعه کنید و برای مثال بررسی کنید که در اجزای تشکیل دهنده آن ماده غذایی، عبارت آرد گندم کامل نوشته شده است و یا خیر؟
دقت داشته باشید که صرفاً از روی نام محصولات و رنگ محصولات نمیتوان در مورد سبوسدار بودن آنها قضاوت نمود و باید حتماً اجزای تشکیل دهنده ماده غذایی را بررسی نمود.
برخی از محصولات غلات صبحانه از غلات کامل تهیه شده اند (غذای صبحانه غله کامل) که میتوانید با مشاهده برچسب های غذایی و مطالعه اجزای تشکیل دهنده، آنها را شناسایی کنید.
• محصولات تهیه شده از غلات کامل را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید. به عنوان مثال، میتوانید در رژیم غذایی روزانه تان از نانهای سبوسدار مثل: نان سنگک، نان جو و نان تست سبوسدار استفاده نمایید.
رایجترین محصولات غله کامل عبارتند از: نان گندم کامل، پاستای گندم کامل، برنج قهوهای و دیگر نانها و آردهای تهیه شده از غله کامل.

گالری تصاویر محصول
تصاویر
بیشتر
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
logo-samandehi
اگرقصد خرید دارید ثبت نام کنید به منظور خرید کالای مورد نیاز، ابتدادر سایت ثبت نام و حساب کاربری را ایجاد ووارد صفحه اختصاصی خود شوید. نحوه خرید ازفروشگاه به منظور خرید کالای مورد نیاز، وارد صفحه اختصاصی خود شوید.از منوی فروشگاه ویا با استفاده از جستجوی پیشرفته، نام محصول مورد نظر خود را انتخاب یا در قسمت جستجو درج نموده و در نـــهایت با کلیک بر روی دکمه "اضافه کردن به سبد" کالای در خواستی را به لیست خریدهای خود اضافه و مراحل بعدی را انجام دهید چنانچه سفارش در ساعات غیر اداری و در روزهای تعطیل ثبت شود، در اولین ساعات اداری روز بعد، سفارش ها به ترتیب اولــــویت ارسال می‌گردند (به علت عدم وجود نمایندگی در سایر استان ها و شهرستان ها پرداخت در محل فقط مخصوص شهر تهران بوده و مشمول سایر استانها و شهرستان ها نمی‌شود ) رهگیری سفارشات بعد از انجام تمامی مراحل سفارش و پرداخت هزینه، سیــــستم یک کد اختصاصی سفارش برای پیگیری در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز با مراجعه به وب سایت شـرکت و وارد کردن کد حساب کاربری از وضعیت سفارش خـود مطلع شوید فروشگاه برای خرید از یک فروشگاه اینترنتی ابتدا باید از اعتبار، صحت و سقم فروشگاه اطلاع و آگاهی یابید که برای این منظور می‌توان پروانه کسب وکار، نماد ( اخذ شده از مرکز تجارت الکترونیک مرکز ) را نام برد که گزینه خوبی است با کلیک بر روی آرم نماد اعتماد الکترونیک ( دقت کنید آرم نماد اعتماد و پروانه کسب وکار قابل کلیک باشد ) و یا مجوز کسب و کار می‌توانید مشخصات فروشگاه و صاحب آن را مطالعه نمایید. ثبت سفارش خرید عمده خرید کالا با وزنهای بالا تر از یک کیلو (از یک کیلو تا ....... ) با توجه به مقدار و حجم خرید از لحاظ مالی و با عنایت به توان درخواست کننده کالا، از طریق ثبت سفارش صورت خواهد گرفت. لذا مشتریان گرامی که قصد خرید اقلام با وزن های بالا را دارند می‌توانند کالای مورد نیاز خودرا ثبت سفارش نمایند تا در اسرع وقت کارشناسان ما پس از بررسی بهترین راه کاررا برای خرید کالای مورد نیاز مشتریان عزیز و گرامی ارائه دهند گیاهان آپارتمانی کاهنده آلودگی هوا خواص و مضرات مواد غذایی فیلم های آموزشی را در آپارات ببینید
دفتر مرکزی: خیابان خیام جنوبی - اول خیابان مختاری شرقی - کوی شهید جعفر حاج واحـــــدی - کوی شــــهید پــاک آئین - پــــــلاک 32 - کد پستی 1198936181
فکس : 02155630771 تلفن ثابت : 02155615236 - 02155616408
تلفن های همراه
09226981181-09100624984
09121244432(واتساب)- 09029080746
ایمیل : info@sepanjexport.com



pinterestigappinteresttelegraminstagramfacebookwhatsupsoroshaparat
پاسخ از طریق واتساب و تلگرام
در صورت نصب واتساب وتلگرام ازطریق کامپیوترودرغیراین صورت باتلفن همراه ارتباط داشته باشید
سلامتی شما و خانواده محترمتان را از خداوند متعال خواستاریم 24 ساعت آنلاین پیام خودرا ارسال نمایید
کارشناس
پشتیبانی واتساپ
چطور میتونم کمکتون کنم؟
کارشناس
پشتیبانی تلگرام
چطور میتونم کمکتون کنم؟