menuordersearch
sepanjexport.com

گیاهان و روغن های دارویی

جمعه نهم تیر ۹۶
(0)
(0)
گیاهان و روغن های دارویی

                                       

گیاهان دارویی یا روغن های دارویی گیاهی نیاز دارید ؟

                                                                                          کلیک کنید:

https://sepanjexport.com/گیاهان-دارویی

 

 https://sepanjexport.com /روغن-های-دارویی-گیاهی     

 

 نکات ضروری و هشدار های جدی در خصوص استفاده از گیاهان دارویی

 

 الف: کلیه مطالب ،نوشتارها و مقالات، مشخصات و..... در منوی گیاهان دارویی سایت و اپلیکشن تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی‌شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. اگر شما هر گونه نگرانی در مورد سلامتی خود و یا فرزندتان دارید، بهتر این است مستقیما با یک پزشک حرفه ای و یا یک پزشک متخصص مشورت کنید. در عموم موارد، تشخیص صحیح پزشکی تنها توسط معاینه حضوری و دقیق و انجام آزمایش های مورد نیاز امکان پذیر است.

 ب:فــــــــــروش گیاهان داروئی به عنوان تشخیص و درمان تلـــــــقی نمی‌گردد ، تشخیص استفاده از گیاهان داروئی با افراد آگاه و متخصص است لذا قبل از خرید، سفارش و استفاده از هر گونه گیاهان داروئی با پزشکان طب سنتی ،کارشناسان گیاه درمانی ویاکارشناسان ما مشورت نمایید

ج: استفاده خود سرانه از گیاهان بدون شک، ایـــــــجاد بیماریهای ناشناخته و یا تشدید بیماریها را در پی خواهد شد که جبران عوارض ناشی از استفاده از این نوع گیاهان غیر ممکن ویا بسیار مشکل خواهد بود.

د: از گیاهان دارویی برای پیشگیری ودرمان مراحل اولیه بیماری که هنوز مزمن نـــــگردیده ا ست استفاده می‌گردد ولذا گیاهان دارویی در مراحل حاد تر، مکمل و کمک کننده داروهای شیمیایی که توسط پزشکان متخصص تجویز می‌گردد خواهد بود

هـ: لازم به ذکر است با توجه به طولانی بودن مدت درمان ( زمان بر بودن اثرات دارویی   گیاهان داروییمیزان دوز مــــصرفی گیاه نیز از اهـمیت خاصی برخوردار است . لذا در بعضی از بیماریها ،استفاده تنها از یک گیاه ،به پیشگیری و درمان بیماری کمکی نخواهد نمود و دراین زمینه با نظر کارشناسان، پزشکان ومتخصصین طب سنتی می‌بایستی از ترکیب گیاهانی که هر یک اثرات مشخصی برای پیشگیری و درمان دارند، در کنار دارو های شیمیایی استفاده گردد
و- دارو های گیاهی با گیاهان دارویی تفاوت فاحشی دارند و آنهم به دلیل تغلیظ شدن مواد موثره گیاهان با دوزهای مشخص در دارو های گیاهی است و لذا جایگزین کردن دارو های گیاهی با دارو های شیمیایی بدون مشورت پزشک متخصص مشکلات جبران ناپذیری را در بر خواهد داشت
ز- هموطنان عزیز باید قبل از استفاده از هر گونه گیاه دارویی ویا داروی گیاهی، سابقه بیماری و دارو های شیمیایی که مصرف می‌نمایند و سایر اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری و در اختیار پزشک متخصص قراردهند تا طبیب بتواند با عنایت به اطلاعات ارائه شده بهترین درمان را با استفاده از گیاهان دارویی، دارو ی گیاهی و داروی شیمیایی بکاربرده و به روند بهبودی شما کمک نماید
تمام توضیحات محصولات با ذکر منبع است و این شرکت در قبال صحت مطالب وارد شده و مقدار مصرف و عوارض احتمالی گیاهان فروخته شده هیچ گونه مسئولیتی ندارد..
 

نحوه استفاده ،اندازه، مقادیر وطرزتهیه گیاهان دارویی

الف -نحوه استفاده

      دم کرده

      جوشانده

      جوشانده ملايم

      جوشانده معمولي

      جوشانده قوي

      خيسانده

      خيسانده با آب سرد

      خيسانده الکلي

      شيرابه

      پودر

      ضماد (بانداژ و کمپرس)

      کمپرس مرطوب

      کمپرس گرم و خشک

      داروهاي مخصوص شستشو

      استفاده از داروهاي گياهي در وان حمام

ب- اندازه و مقادير

از آنجائيکه ممکن است در هنگام تهيه داروهاي گياهي ترازوی مناسب در دسترس نباشد مي توان از وسايل زير بعنوان واحد وزن استفاده نمود که تقريباً برابر با اوزان مورد نظر مي باشد.

0/25 گرم = يک چهارم قاشق مرباخوری

0/5 گرم = نيم قاشق مرباخوری

1گرم = يک قاشق مرباخوری

2 گرم = يک قاشق مرباخوری سرپر

3 گرم = يک قاشق غذاخوری پر

4 گرم = يک قاشق غذاخوری لب پر

5 گرم = يک قاشق غذاخوری سرپر

1فنجان = در حدود 1/4 ليتر آب و حدود 200 ميلي ليتر

متذکر مي گردد که در مورد اوزان کمتر از 0/25 گرم حتماً مي بايستي از ترازوهاي دقيق استفاده گردد و در مواردی که تنطورها و يا عصاره هاي خاصي مورد نظر باشد بايستي داروهای مورد نظر را از داروخانه تهيه نمود.

ج- طرز تهيه

الف ـ دم کرده

دم کرده بهترين و با ارزشترين روش تهيه داروهاي گياهي است، زيرا اکثراً مهمترين مواد مؤثر گياهان داروئي در اثر جوشيدن از بين مي روند.

عصاره دم کرده بدين ترتيب تهيه مي شود که مقدار تعيين شده از گياه خرد شده را با يک فنجان آب جوش (حداکثر يک ليتر) مخلوط کرده و به هم مي زنند سپس روي ظرف را پوشانده و مي گذارند که 30-15 دقيقه دم بکشد، سپس آنرا صاف مي کنند. در صورتيکه بعضي از بيماران نسبت به داروي خاصی عدم تحمل نشان دهند، شايسته است که در دفعات اول مصرف، دارو فقط 6 تا 8 دقيقه دم کشيده شود، در اين صورت مطمئناً بخوبی قابل مصرف بوده و مؤثر مي باشد.

د - جوشانده

اصولاً بايد توجه داشت که روش جوشاندن، اغلب براي داروهائي بکار برده مي شود که از ريشه، ريزم، پوست، رزين يا دانه ها تهيه مي گردند و يا هنگامي آنرا بکار مي برند که اطمينان داشته باشند موادمتشکله مؤثر آنها در اثر حرارت از بين نمی‌روند و يا اين مواد بوسيلة آب سرد يا جوشيده از سلول گياهي حل و خارج نمی‌شوند. ضمناً توجه شود که از ظروف آهنی جهت جوشاندن گياهان استفاده نگردد.

1- جوشاندن ملايم:

براي تهيه اين فرم از دارو مقدار معيني از گياه خرد شده را با 1/4ليتر آب جوش مخلوط کرده و مي گذارند که کمی قل بزند، سپس آنرا از اجاق دور کرده و می‌گذارند که چند دقيقه دم بکشد و در خاتمه آنرا صاف مي کنند.

2- جوشانده معمولي:

براي تهيه اين نوع دارو مقدار مورد نظر از گياه خرد شده را با 1/4 ليتر آب سرد مخلوط کرده و مي گذارند که بجوش آيد سپس آنرا صاف می‌کنند.

ه- جوشانده قوي:

براي تهيه اين نوع دارو ابتدا مانند روش جوشانده معمولي مقدار معين گياه خرد شده را با 1/4 ليتر آب سرد مخلوط کرده و می‌گذارند که بجوش آيد. سپس آنرا از شعله دور کرده و روی ظرف را پوشانده و می‌گذارند که 10 دقيقه دم بکشد. و در خاتمه آنرا صاف می‌کنند.

و ـ خيسانده

1- خيسانده با آب سرد:

اصولاً روش خيساندن را اغلب براي گياهاني بکار مي برند که مواد مؤثر آنها در اثر حرارت زود خراب يا تبخير مي شوند. براي انجام اين منظور بر روي مقدار مورد نظر از گياه خرد شده مقدار 1/4ليتر آب سرد ريخته، درب ظرف را پوشانده و می‌گذارند که 6 تا 12 ساعت باقي بماند. هر چه ميزان اين زمان طولانی تر شود عصاره قوی تر خواهد بود.

ز- خيسانده هاي الکلي:

اين روش اغلب براي گياهاني بکار مي رود که مواد مؤثر آنها در آب حل نمي شوند. براي تهيه اين نوع دارو بر روي مقدار لازم از گياه خرد شده آن مقداري از الکل اتيليک 60 درصد را مي ريزند که تمام قسمتهاي گياهي پوشيده شود، سپس در ظرف را بسته و چند روزي نگاه مي دارند (براي تهيه عصاره هاي قوي تر از الکل خالص يا 90 درصد استفاده مي شود).

توجه: براي تهيه عصاره هايي به منظور خوراکي يا معالجه و ضد عفوني زخمها، غرغره ها و دهان شويي ها مي بايستي عصاره هاي تهيه شده پيوسته با آب رقيق گردد.

ح ـ شيرابه

براي تهيه شيرابه گياهان داروئي، گياه تازه را در هاوم (خرد کننده هاي الکتريکي) خوب له کرده و سپس داخل يک پارجه تميز نموده و فشار مي دهند. براي بکار بردن اين نوع دارو در مصرف خوراکي اغلب يک قاشق مرباخوري از شيرابه را در شير يا آب حل و ميل مي کنند.

ت ـ پودر

براي تهيه پودر، گياه خشک شده را در هاون به صورت پودر درآورده و سپس با الک ريز الک مي کنند.

جهت کاربرد در مصرف خوراکي مقدار مورد نظر از پودر را در يک قاشق غذاخوري شير يا آب حل کرده و ميل مي کنند. جهت مصرف خارجي مثل ساير پودرها، به قسمت مورد نظر پاشيده مي شود.

ی ـ ضماد (بانداژ)، کمپرس

اصولاً ضمادها را جهت رفع کبودي و کوبيدگي، احتقان، التهاب، کشيدن چرک از دمل ها، آرام کردن خراش ها و کشيدن سموم از بدن مورد استفاده قرار مي دهند و معمولاً گياهان داروئي موردنظر را بصورت خمير درآورده و بطور مستقيم روي بدن قرار مي دهند و يا آنرا ابتدا بر روي پارچه تميز کشيده و سپس مورد استفاده قرار مي دهند.

1-1- بانداژ يا کمپرس مرطوب نوع اول :

براي تهيه اين نوع دارو در صورتيکه دستور ديگري موجود نباشد بدين ترتيب عمل مي شود که 10 گرم از گياه خرد شده را در 1/4 ليتر آب به صورت چاي دم مي کنند. سپس آنرا صاف کرده، چلانده و گرم گرم (نه داغ) به صورت کمپرس بکار مي برند.

البته بايد بر روي اين کمپرس گرم و مرطوب يک تکه پارچه غير قابل نفوذ و بروي ان دستمال گرم قرار داده شود.

1-2-بانداژ يا کمپرس مرطوب نوع دوم :

گياه خرد شده داروئي را در يک کيسه پارچه اي کوچک قرار داده و در داخل آب جوش قرار مي دهند سپس آنرا صاف کرده و مطابق روش 1 عمل مي کنند.

2- کمپرس هاي گرم و خشک:

براي تهيه اين نوع دارو، گياه خرد شده را در يک کيسه تميز سفيد قرار داده و خشک خشک حرارت داده و بصورت کمپرس روي عضو قرار مي دهند.

خ ـ داروهاي مخصوص شستشو

براي اين منظور گياه دارويي خرد شده را بطوري که چاي را درست مي کنند آماده کرده و با آن زخمها را شستشو مي دهند.

د ـ استفاده از داروهاي گياهي در حمامها

براي اين منظور 100 گرم از گياه خرد شده را در يک ليتر آب جوشانده و صاف مي کنند، سپس آنرا به مايع وان اضافه مي کنند. براي تهيه مايع جهت حمام پا کافي است که 40 گرم از گياه در ليتر آب جوشانده و بکار برد.

زماني که گياهان به راحتي در دسترس باشند، کافي است که از دم کرده گياه به مدت 15 دقيقه و يا خيسانده سرد 13 ساعته استفاده گردد.

توجه: بار ديگر نظر علاقمندان به گياه درماني را کاملاً به اين نکته جلب مي نماييم که گياهان مورد نظر مي بايستي حتماً از عرضه کنندگان مطمئن تهيه و مصرف شوند. زيرا در غير اينصورت ممکن است گياهان تهيه شده به طور صحيح محصول برداري، خشک، انبار و نگهداري نشده باشد. از مصرف اين نوع گياهان به هيچ وجه اثر درماني مطلوب حاصل نخواهد شد. از طرف ديگر مي بايستي به دستور تهيه دارو که در نسخه ذکر شده کاملاً توجه شود (دم کرده، جوشانده، خيسانده) زيرا اين روشهاي تهيه با توجه به مواد مؤثر موجود در گياه، که بايد از گياه خارج شده و پس از مصرف اثر درماني خود را ظاهر سازد در نظر گرفته شده است. بدين سبب توصيه مي شود در صورتيکه دستور تهيه دارو در دسترس نباشد بخصوص در مورد داروئهائي که از برگ و گلهاي گياهان تهيه مي گردد، آنرا بصورت دم کرده تهيه و استعمال نمايند

شناخت عمومی از کاربرد درمانی گیاهان دارویی:

*جهت آشنایی کاربران با مصارف گیاهان دارویی به صورت کلی بدون هرگونه تجویز و یا ترکیب ،تقسیم بندی تعدادی از گیاهان، که برگرفته از کتاب گیاهان دارویی و گیاه درمانی آقای دکتر محمد حسین صالحی سورمقی، دانشیار دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران است.ارائه می‌نــــــماییم.

============================================================================

*گیاهان دارویی آرام بخش، ضد افسردگی، مقوی اعصاب و محافظ اعصاب:

اسطوخودوس، بابونه، بادرنجبویه، بهارنارنج، جوی دوسر، جینسینگ، جینکو، چای، رازک، ریحان، زردچوبه، زعفران، سنبل الطیب، علف چای، کرفس، گل رنگ، گل ساعتی، گل گاوزبان، نعنا فلفلی و نعنا قمی.

*گیاهان دارویی ادرارآور

بومادران، جعفری، چای، ذر، قره قات، علف چای، کدوتنبل، کرفس، گزنه، گل رنگ، گل گاوزبان، لیموترش، مرزه، همیشه بهار و هویج.

*گیاهان دارویی افزایش دهنده ی قوای جنسی

انیسون، بادام زمینی، توت فرنگی، پنج انگشت، جعفری، جینسینگ، رازیانه، ریحان، زردآلو، زعفران، سیر، شاه تره، شنبلیله، فلفل، کرفس، گردو، گشنیز، نعنا فلفلی، نعنا قمی، همیشه بهار و هویج.

*گیاهان دارویی استروژنیک و ضد استروژن (تنظیم کننده اختلالات هورمونی)

پنج انگشت، رازک، رازیانه، کتان.

*گیاهان دارویی شیرافزا

انیسون، بادام زمینی، پنج انگشت، رازک، رازیانه، ریحان.

*گیاهان دارویی ضد آلرژی (ضد حساسیت)

انگور، بادرنجبویه، خارمریم، دارچین، زردچوبه، شاه تره، نارنج

*گیاهان دارویی ضد آلزایمر

اسطوخودوس، اکلیل کوهی، انگور، بادرنجبویه، جینکو، چای، ریحان، کرفس، مریم گلی

*گیاهان دارویی ضد اسهال

اوکالیپتوس، به، بومادران، چای، دارچین، سیب، گون، ماست، مرزه

*گیاهان دارویی ضد اکسیدان

آویشن، انگور، اکلیل کوهی، بابونه، بادام زمینی، توت فرنگی، جعفری، جین سینگ، جینکو، چای، خارمریم، ریحان، زردچوبه، زعفران، زنجفیل، زیتون، سویا، فلفل، قاصدک، قره قاط، علف چای، کدوتنبل، کرفس، کنگرفرنگی، گردو، لیموترش، مرزه، مریم گلی، نارنج، نعنا فلفلی، هویج.

*گیاهان دارویی ضد تعریق و عطش

فلفل، لیموترش، مریم گلی، مرزه.

*گیاهان دارویی ضد درد و التهاب

اسطوخودوس، اکلیل کوهی، اوکالیپتوس، بومادران، جعفری، خارمریم، زنجفیل، فلفل، قره قاط، علف چای، کرفس، گل رنگ، مرزه، همیشه بهار

*گیاهان دارویی ضد سرطان

انگور، پیاز، توت فرنگی، جین سینگ، جینکو، چای، زردچوبه، سویا، سیر، فلفل، علف چای، کرفس، گون، ماست، مرزه، همیشه بهار، هویج.

*گیاهان دارویی ضد سم

اکلیل کوهی، زیتون، سیر، فلفل، قاصدک، لیموترش، نعنا فلفلی.

*گیاهان دارویی ضد میکروب، ضد قارچ و ضد ویروس

آویشن، انگور، اکلیل کوهی، انیسون، اوکالیپتوس، بادرنجبویه، بارهنگ، بومادران، پیاز، پنج انگشت، جعفری، چای،، دارچین، رازیانه، زردچوبه، زنجفیل، سرخارگل، سیر، عسل، فلفل، قره قاط، علف چای، کرفس، گردو، گشنیز، گل رنگ، ماست، مرزه، نعنا فلفلی، نعنا قمی، همیشه بهار

*گیاهان دارویی قاعده آور

اسطوخودوس، اکلیل کوهی، انیسون، بابونه، بومادران، پنج انگشت، جعفری، رازک، زعفران، خارمریم، کرفس، گل رنگ.

‎*گیاهان دارویی کاهش دهنده اسید اوریک

اسفرزه، بارهنگ، جعفری، جو دو سر، زیتون، سرخ ولیک، کرفس، نارنج، هویج.

*گیاهان دارویی کاهش دهنده ترشح شیر

جعفری، مریم گلی، هویج.

*گیاهان دارویی کاهش دهنده قند خون

اسطوخودوس، اوکالیپتوس، پیاز، جو، جین سینگ، زیتون، سیر، شنبلیله، قاصدک، کدوتنبل، کرفس، کنگرفرنگی، گردو، گزنه، گشنیز، هویج.

*گیاهان دارویی کاهش دهنده میل جنسی

رازک، مریم گلی، نعنا فلفلی.(همان طور که مشاهده می‌کنید نعنا فلفلی و خیلی از گیاهان دیگر هم در کاهش و هم در افزایش یک مورد خاص دیده می‌شوند، این مساله به این دلیل است که این گیاهان خواص تعدیل کننده دارند، مانند انگور که هم خاصیت لاغر کنندگی دارد و هم خاصیت چاق کنندگی.)

*گیاهان دارویی محرک سیستم دفاعی بدن

آویشن، انگور، بابونه، بارهنگ، جو دو سر، جین سینگ، ختمی، زردچوبه، سرخارگل، سیر، قره قاط، مریم گلی.

*گیاهان دارویی مسهل

انگور، اسفرزه، بادام، توت فرنگی، ختمی، زیتون، سنا، صبر زرد، کتان، کرچک، گون.

*گیاهان دارویی موثر بر بهداشت و سلامت پوست

آواکادو، آویشن، اسیدهای گیاهی، انگور، بابونه، بادام، بادام زمینی، پنیرک، توت فرنگی، جو دو سر، خارمریم، ختمی، زیتون، شنبلیله، شیرین بیان، شاه تره، صبرزرد، عسل، گزنه، ماست، همیشه بهار، هویج.

*گیاهان دارویی موثر بر اختلالات دستگاه تنفس

آویشن، اسفرزه، اوکالیپتوس، بارهنگ، بومادران، پنیرک، پیاز، جو، جین سینگ، جینکو، چای، ختمی، زردآلو، سیب، سرخارگل، شیرین بیان، عسل،، گل گاوزبان، مرزه، نعنا فلفلی، نعنا قمی.

*گیاهان دارویی موثر بر قلب و عروق(کاهش چربی، کاهش کلسترول، کاهش فشار خون و موارد دیگر)

آواکادو، آویشن، اسفرزه، اکلیل کوهی، انگور، بابونه، بادام زمینی، بارهنگ، پیاز، جعفری، جو، جین سینگ، جینکو، چای، زنجفیل، زیتون، سرخ ولیک، سویا، سیب، سیر، شنبلیله، فلفل، قره قاط، علف چای، کتان، کدو تنبل، گزنه، کنگر فرنگی، گردو، گشنیز، گل رنگ، گل گاوزبان، لیموترش، ماست، نارنج، همیشه بهار، هویج.

*گیاهان دارویی موثر بر دستگاه گوارش(ضد درد، نفخ و اسپاسم، ضد یبوست، مقوی و محرکه هضم)

آویشن، اکلیل کوهی، انیسون، اسطوخودوس، بابونه، بادرنجبویه، بومادران، به، توت فرنگی، پیاز، جعفری، جو دو سر، دارچین، رازک، رازیانه، ریحان، زردآلو، زردچوبه، زعفران، زنجفیل، سیر، شیرین بیان، عسل، علف چای، قاصدک، قره قاط، کرفس، کنگر فرنگی، گشنیز، گل ساعتی، گل گاوزبان، گون، لیموترش، مرزه، مریم گلی، نارنج، نعنا فلفلی، نعنا قمی، همیشه بهار، هویج.

*گیاهان دارویی موثر دراختلات کبد ی

انگور، انیسون، جعفری، چای، خارمریم، زردچوبه، سویا، سیر، شاه تره، قاصدک، کنگرفرنگی، گیاه رنگ، نارنج.

                                   

منابع مورد استفاده گیاهان دارویی و تصاویر

شناخت گیاهان دارویی و معطر ایران :         دکتر ولی الله مظفریان

گیاهان دارویی و گیاه درمانی :                  دکتر محمد حسین صالحی سورمقی

تندرستی با طبیعت                                  اثر دکتر ابولقاسم متین

گیاه درمانی :                                   احمد امامی،محمد رضا شمس اردکانی و نسیم نکوئی نایینی

گیاهان دارویی :                                   علی زرگری( انتشارات وزرات فرهنگ و آموزش عالی)

مرجع گیاهان دارویی (جلد اول)                  دکتر احمد امامی، دکتر شیرین فصیحی و دکتر ایرج مهرگان
گیاهان دارویی:                             پروفسورهانس فلوک برگردان دکتر محمد رضا توکلی صابری ،دکتر محمد رضا صداقت

گیاهان دارویی :                                 آندره شوالینر، برگردان دکتر جلال عباسیان و دکتر محمد تقی عبادی

تولید و فرآوری گیاهان دارویی :                    دکتر رضا امید بیگی

روشهای کشت و برداشت گیاهان دارویی :      ژان ولاگ وژیری استودولا ،برگردان ساعد زمان

شناخت گیاهان دارویی و معطر جلد 1و2 :        اشراف السادات هاشمی نژاد و ارژنگ بهادری

اسرار گیاهان دارویی :                                احمد حاجی شریفی ( عطار اصفهانی )

سایت شبکه گیاهی ایران  :                  کارشناسان پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی

پایگاه اطلاع رسانی پزشکان ایران :                          پزشکان بخش خصوصی

حفظ الصحه ناصری                              اثر محمد کاظم گیلانی ( برگردان، تصحیح و تحقیق دکتر رسول چوپانی )

مخزن الادویه تصنیف حکیم سید محم حسین خان عقیلی      تصحیح وویراست دکتر مسعود غلامیه

واژه نامه پزشکی دور ه اسلامی                            محمد رضا شمس اردکانی، محمد رضا مخبر دزفولی، فرید قاسملو،فاطمه فرجادمند

مروری بر کلیات طب سنتی ایران                        اعضای هیئت علمی دانشگاههای شاهد، علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، مشهد

برنامه ریزی غذایی و درمان با غذا در طب سنتی  نوشته دکتر افراسیابیان

قانون در طب                                                گزینش و ترجمه لطیف راشدی

قانون در طب                                                  گزینش و ترجمه دکتر افراسیابیان

گنجینه طب سنتی ایران                                    جمع آوری توسط احمد حاجی شریفی ( عطار اصفهانی )

رفتار ما، غذای ما                                   نوشته دکتر رشیدی

کتاب گلهای فصلی                                            نويسنده : ر. خراساني

شبکه گیاهی ایران                                           آزاد

سایت ویکی پدیا، دانشنامه آزاد :                          آزاد  

انجمن علمی گیاهان دارویی ایران

فصلنامه علمی پژوهشی گیاهان دارویی                پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی

خبرگزاری های ایسنا،شرق نیوز ،مهر، عصر ایران ،باشگاه خبرنگاران جوان

سایت های خارجی گیاهان دارویی جهان

سایت های بیتوته، تبیان، دکتر سلام ،نمناک، گیاهان دارویی ارومیه،

 

 

 

 

 

گالری تصاویر محصول
 برگ سنا
 اسطو خودوس
 قنطوریون
تصاویر
بیشتر
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

1 نظر
logo-samandehi
اگرقصد خرید دارید ثبت نام کنید به منظور خرید کالای مورد نیاز، ابتدادر سایت ثبت نام و حساب کاربری را ایجاد ووارد صفحه اختصاصی خود شوید. نحوه خرید ازفروشگاه به منظور خرید کالای مورد نیاز، وارد صفحه اختصاصی خود شوید.از منوی فروشگاه ویا با استفاده از جستجوی پیشرفته، نام محصول مورد نظر خود را انتخاب یا در قسمت جستجو درج نموده و در نـــهایت با کلیک بر روی دکمه "اضافه کردن به سبد" کالای در خواستی را به لیست خریدهای خود اضافه و مراحل بعدی را انجام دهید چنانچه سفارش در ساعات غیر اداری و در روزهای تعطیل ثبت شود، در اولین ساعات اداری روز بعد، سفارش ها به ترتیب اولــــویت ارسال می‌گردند (به علت عدم وجود نمایندگی در سایر استان ها و شهرستان ها پرداخت در محل فقط مخصوص شهر تهران بوده و مشمول سایر استانها و شهرستان ها نمی‌شود ) رهگیری سفارشات بعد از انجام تمامی مراحل سفارش و پرداخت هزینه، سیــــستم یک کد اختصاصی سفارش برای پیگیری در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز با مراجعه به وب سایت شـرکت و وارد کردن کد حساب کاربری از وضعیت سفارش خـود مطلع شوید فروشگاه برای خرید از یک فروشگاه اینترنتی ابتدا باید از اعتبار، صحت و سقم فروشگاه اطلاع و آگاهی یابید که برای این منظور می‌توان پروانه کسب وکار، نماد ( اخذ شده از مرکز تجارت الکترونیک مرکز ) را نام برد که گزینه خوبی است با کلیک بر روی آرم نماد اعتماد الکترونیک ( دقت کنید آرم نماد اعتماد و پروانه کسب وکار قابل کلیک باشد ) و یا مجوز کسب و کار می‌توانید مشخصات فروشگاه و صاحب آن را مطالعه نمایید. ثبت سفارش خرید عمده خرید کالا با وزنهای بالا تر از یک کیلو (از یک کیلو تا ....... ) با توجه به مقدار و حجم خرید از لحاظ مالی و با عنایت به توان درخواست کننده کالا، از طریق ثبت سفارش صورت خواهد گرفت. لذا مشتریان گرامی که قصد خرید اقلام با وزن های بالا را دارند می‌توانند کالای مورد نیاز خودرا ثبت سفارش نمایند تا در اسرع وقت کارشناسان ما پس از بررسی بهترین راه کاررا برای خرید کالای مورد نیاز مشتریان عزیز و گرامی ارائه دهند گیاهان آپارتمانی کاهنده آلودگی هوا خواص و مضرات مواد غذایی فیلم های آموزشی را در آپارات ببینید
دفتر مرکزی: خیابان خیام جنوبی - اول خیابان مختاری شرقی - کوی شهید جعفر حاج واحـــــدی - کوی شــــهید پــاک آئین - پــــــلاک 32 - کد پستی 1198936181
فکس : 02155630771 تلفن ثابت : 02155615236 - 02155616408
تلفن های همراه
09226981181-09100624984
09121244432(واتساب)- 09029080746
ایمیل : info@sepanjexport.com



pinterestigappinteresttelegraminstagramfacebookwhatsupsoroshaparat
پاسخ از طریق واتساب و تلگرام
در صورت نصب واتساب وتلگرام ازطریق کامپیوترودرغیراین صورت باتلفن همراه ارتباط داشته باشید
سلامتی شما و خانواده محترمتان را از خداوند متعال خواستاریم 24 ساعت آنلاین پیام خودرا ارسال نمایید
کارشناس
پشتیبانی واتساپ
چطور میتونم کمکتون کنم؟
کارشناس
پشتیبانی تلگرام
چطور میتونم کمکتون کنم؟