menuordersearch
sepanjexport.com

شوینده های گیاهی

پنج شنبه بیست و هشتم فروردین ۹۹
(0)
(0)
شوینده های گیاهی

                                                       با شوینده های گیاهی آشنا و خرید نمایید (کلیک نمایید )

 https://sepanjexport.com/شوینده های گیاهی

 

مواد شوینده طبیعی

مواد شوينده و پاک کننده علي رغم فوايد زيادي که دارند، در سال هاي اخير به علت مصرف گسترده در سراسر دنيا، به عنوان عامل جديدي براي آلودگي محيط زيست به شمار مي روند. اين ترکيبات به علت فعاليت سطحي، خاصيت شويندگي و پاک کنندگي دارند، ولي به آساني از محيط تجزيه نمي شوند. پيش از توليد صابون و مواد شوينده شيميايي، گياهان، خاکستر و مواد طبيعي گوناگوني براي توليد شوينده ها و صابون مورد استفاده قرار مي گرفته است که تاثير بسيار کمي در محيط زيست مي گذاشته است. خوشبختانه امروزه تمايل به استفاده از منايع طبيعي و گياهان دارويي در صنايع مختلف از جمله صنعت بهداشتي- آرايشي رشد چشمگيري داشته است. در طب سنتي ايران ترکيبات طبيعي گياهي، حيواني و معدني متعددي براي شستشوي البسه، بدن و مو معرفي شده است که آشنايي با انواع و روش هاي بکارگيري آنها مي تواند در حفظ طبيعت و محيط زندگي بسيار سودمند باشد.
حکماي طب سنتي ايراني، مواد طبيعي مختلفي را براي پاکيزگي بدن و لباس معرفي کرده اند. گياهان مولد قلي يا قليا به عنوان پايه اوليه توليد صابون مانند اشنان و تاغ، چوبک اشنان، کندش و سطرونيون که ريشه اي با خاصيت شويندگي دارند، از آن جمله اند. لذا شناسايي اين گياهان به ويژه گونه هايي که در کشور ايران مي رويد، مي تواند زمينه را براي پژوهش و توليد شوينده هاي طبيعت دوست ايجاد کند.

تعدادی از شوینده های طبیعی و گیاهی رایج

آلایندههای محیطی، محصولات بهداشتی با مواد تشکیل دهنده متنوع، روشهای مختلف مخرب مانند سشوار کشیدن و رنگ کردن، به مو و پوست سر آسیب میرساند.این در حالی است که با استفاده از شویندههای گیاهی فاقد هرگونه ماده شیمیایی میتوان سلامت مو و پوست سر را به دست آورد.

بابونه:

خشکی پوست سر میتواند به مشکلاتی مانند خارش و شوره سر منجر شود. برای پیشگیری از خشکی بیش از حد، موها را پس از شامپو زدن و شستن بادمنوش بابونه آب بکشید.

مریم گلی:

شستن سر با دمنوش مریم گلی، راه مؤثری برای رفع تراکم ماده شیمیایی و چربی است.

لیمووروغن درخت چای:

با استفاده از این دمنوش میتوانید شوره سر را از بین ببرید و موها را براق تر کنید. کافی است برای هر بار شستن، 4 قاشق غذاخوری آبلیموو 5 قطره روغن چای درخت را با 2 پیمانه آب مخلوط کنید و سر را با آن ماساژ دهید. سپس آب بکشید.

برگ غان:

برای پیشگیری از ریزش مو، موها را پس از شامپو زدن و شستن با دمنوش برگ درخت غان بشویید.

سرکه سیب:

برای براق شدن و ازبین بردن شوره و خارش سر، سرکه سیب را با آب مخلوط کنید و پس از شامپوزدن با آن بشویید.

ماءالشعیر:

برای حجم دادن مو پس از شامپو زدن و شستن با آب، مو را با ماءالشعیر بشویید.

سدر

شستشو با پودر این گیاه به ویژه برای افرادی که پوست و موی چرب دارند توصیه می‌شود این ترکیب اثرات ضد عفونی کنندگی و پاک کنندگی قوی دارد.
ختمی

قسمتهای مختلف این گیاه برای شستشوی مناسب است این گیاه در کنار آب لعاب ایجاد می‌کند که باعث رفع خشکی و شکنندگی پوست و مو می‌گرد و تأثیر پاک کنندگی مناسبی نیز دارد و در بسیاری موارد استفاده از سدر و خطمی که کنار هم توصیه شده است.
سفید آب

استفاده از آن به شرط بهداشتی بودن در مواردی توصیه شده و باعث باز شدن منافذ پوستی و پاک شدن چرک می‌گردد اما نباید بطور مداوم یا برای مناطق ظریفی مثل پوست صورت مورد استفاده قرار گیرد چرا که باعث تحریک و از بین رفتن چربی طبیعی پوست شده و آن را حساس و شکننده می‌نمایند.
گل سرشور

برای شستشو و تقویت موهای چرب بکار می‌رود ولی نباید مدت طولانی روی سر بماند در زمان شستشو نیز باید به آرامی و بدون کشیده شدن موها و با ریزش آب ملایم شسته شود می‌توان این گل را با لعاب حاصل از کتیرا یا خطمی همراه کرد بهترین روش آن است که مقدار مناسب از ترکیب پودر شده را چندین ساعت در آب جوش خیسانده و از آب کاملاً صاف شده آن بجای شامپو استفاده کرد.

می توانید گاهی از ترکیب بعنوان شامپو یا صابون برای شستشوی سر و بدن استفاده نمود:

سدر (۳۰۰گرم)، مورد (۱۵۰گرم)، حنا بی رنگ (۲۵گرم)، کمی روغن زیتون، ۱ استکان آب کرفس، ۲ قاشق غذاخوری سرکه را مخلوط و با آب و یا عرق شاهتره بصورت رقیقدر آورید. مخلوط فوق بعنوان شوینده ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی سر و بدن بماند. سپس شسته شود.

شستن سر با ترکیب صابون شغاری + خاکستر چوب+ آب نارنج بجای شامپو برای موهای چرب

  طرز تهیه شوینده های طبیعی
برای شروع به خاطر بسپارید جهت تهیه ماده شوینده هیچ وقت آمونیاک را با مایع سفیدکننده ترکیب نکنید که نتیجه آن گازی سمی است.

جوش شیرین و نمک، مواد ساینده ملایمی هستند که بهراحتی میتوان آنها را جایگزین پودرهای ساینده آماده کرد. نمک با وجود ساینده بودن برای بسیاری سطوح نرم است. برای درست کردن یک شوینده معطر، یک یا دو قطره اسانس را داخل جوششیرین یا نمک بریزید و آن را با همزن دستی بزنید. مخلوط را داخل یک شیشه کوچک که در آن محکم بسته میشود، نگهداری کنید. در صورت از بین رفتن بو، یک قطره دیگر اسانس به آن اضافه کنید.

لیمو به عنوان یک ماده ساینده
بوراکس و لیمو هر دو به عنوان تمیزکننده و سفیدکننده شناخته شدهاند ولی هر کدام مجزا عمل میکنند. بوراکس به دلیل خاصیت قلیایی، ماده خوبی برای از بین بردن لک و چربی است و لیمو به خاطر خاصیت اسیدی در حذف لکههای آب و صابون بسیار موثر است. برای استفاده از هر دو ماده، نصف لیمو را داخل بوراکس ریخته و به عنوان یک ساینده حمام، آشپزخانه، کابینت و وسایل و تمیزکننده هر سطحی که احتمالا دارای جرمهای اسیدی و قلیایی است، استفاده کنید.

برای از بین بردن زنگ زدگی و لکه های غذا از روی کابینت، لیمو را برش زده، مستقیم روی نقطه مورد نظر بمالید و بعد از ریختن آب لیموی تازه روی آن 30 دقیقه صبر کنید.

شیشه پاک کن طبیعی بسازید
با مخلوط کردن 2 پیمانه آب، 2 پیمانه الکل و ½ پیمانه آمونیاک خود شیشه شور بسازید. محلول را داخل اسپری بریزید. با استفاده از یک دستمال تمیز که پرز ندهد، شیشه را تمیز کنید. آمونیاک نقش مهمی در تمیزی شیشه داشته و الکل با تسریع در خشک شدن، به از بین رفتن خطها و لکه کمک میکند.

جوش شیرین
جوش شیرین در تمیز کردن پروتئین، روغن و ظرف غذای حیوانات خوب عمل میکند. چون کمی ساینده است میتوان از آن برای شستشو نیز استفاده کرد. همچنین از بین برنده طبیعی بوی بد است. کافیست مقداری از آن را مستقیم روی قسمت مورد نظر بپاشید و با یک پارچه مرطوب آن را مالش دهید. برای پاککنندگی بیشتر، آن را با آب و کره بادام زمینی ترکیب کنید تا به صورت خمیر درآید سپس روی سطح مورد نظر بمالید.

سرکه سفید
این اسید ملایم بر روی مواد قلیایی اثر میکند، حلال بوده، کپک را مهار و سفیدک صابون را پاک میکند. سرکه برای از بین بردن لکه چای و قهوه و زنگ فوقالعاده است. سرکه سفید را داخل آب رقیق کنید و از آن برای کثیفی، سفیدک صابون، لکههای مواد معدنی آب و قطرههای سفت شده موم شمع استفاده کنید. برای از بین رفتن بوی سرکه از یک قطره اسانس استفاده کنید. برای از بین بردن لکهای بزرگ و مانده از قبل بر روی لباس، آن را داخل سرکه فرو ببرید، بگذارید سرکه یک ساعت روی آن باقی بماند، سپس آن را مالش دهید.

صابون ساده
تمیز کردن را با صابونهای زیتون یا صابونهای گیاهی مشابه امتحان کنید. این صابونها در سطح مولکولی خاک را جذب کرده، به راحتی با آب میتوانید موارد کثیف را بشویید.

سایر مواد طبیعی تمیز کننده
1 قاشق غذا خوری آمونیاک را با یک لیوان آب رقیق کنید. از این محلول قوی برای از بین بردن لکه های چربی استفاده کنید.

مایع ظرفشویی طبیعی
به عنوان یک پاک کننده، یک قاشق چایخوری مایع ظرفشویی را با ¼ پیمانه آب هم بزنید سپس یک قاشق چایخوری سرکه به آن اضافه کنید. دقت کنید همزمان این کار را انجام ندهید چون اسید سرکه، حالت قلیایی مایع ظرفشویی را از بین میبرد.

نمک
برای ایجاد خمیری که لکه های آب سخت را از بین ببرد، ¼ پیمانه نمک را با 2 قاشق غذاخوری سرکه مخلوط کنید.

 

گالری تصاویر محصول
تصاویر
بیشتر
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
logo-samandehi
اگرقصد خرید دارید ثبت نام کنید به منظور خرید کالای مورد نیاز، ابتدادر سایت ثبت نام و حساب کاربری را ایجاد ووارد صفحه اختصاصی خود شوید. نحوه خرید ازفروشگاه به منظور خرید کالای مورد نیاز، وارد صفحه اختصاصی خود شوید.از منوی فروشگاه ویا با استفاده از جستجوی پیشرفته، نام محصول مورد نظر خود را انتخاب یا در قسمت جستجو درج نموده و در نـــهایت با کلیک بر روی دکمه "اضافه کردن به سبد" کالای در خواستی را به لیست خریدهای خود اضافه و مراحل بعدی را انجام دهید چنانچه سفارش در ساعات غیر اداری و در روزهای تعطیل ثبت شود، در اولین ساعات اداری روز بعد، سفارش ها به ترتیب اولــــویت ارسال می‌گردند (به علت عدم وجود نمایندگی در سایر استان ها و شهرستان ها پرداخت در محل فقط مخصوص شهر تهران بوده و مشمول سایر استانها و شهرستان ها نمی‌شود ) رهگیری سفارشات بعد از انجام تمامی مراحل سفارش و پرداخت هزینه، سیــــستم یک کد اختصاصی سفارش برای پیگیری در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز با مراجعه به وب سایت شـرکت و وارد کردن کد حساب کاربری از وضعیت سفارش خـود مطلع شوید فروشگاه برای خرید از یک فروشگاه اینترنتی ابتدا باید از اعتبار، صحت و سقم فروشگاه اطلاع و آگاهی یابید که برای این منظور می‌توان پروانه کسب وکار، نماد ( اخذ شده از مرکز تجارت الکترونیک مرکز ) را نام برد که گزینه خوبی است با کلیک بر روی آرم نماد اعتماد الکترونیک ( دقت کنید آرم نماد اعتماد و پروانه کسب وکار قابل کلیک باشد ) و یا مجوز کسب و کار می‌توانید مشخصات فروشگاه و صاحب آن را مطالعه نمایید. ثبت سفارش خرید عمده خرید کالا با وزنهای بالا تر از یک کیلو (از یک کیلو تا ....... ) با توجه به مقدار و حجم خرید از لحاظ مالی و با عنایت به توان درخواست کننده کالا، از طریق ثبت سفارش صورت خواهد گرفت. لذا مشتریان گرامی که قصد خرید اقلام با وزن های بالا را دارند می‌توانند کالای مورد نیاز خودرا ثبت سفارش نمایند تا در اسرع وقت کارشناسان ما پس از بررسی بهترین راه کاررا برای خرید کالای مورد نیاز مشتریان عزیز و گرامی ارائه دهند گیاهان آپارتمانی کاهنده آلودگی هوا خواص و مضرات مواد غذایی فیلم های آموزشی را در آپارات ببینید
دفتر مرکزی: خیابان خیام جنوبی - اول خیابان مختاری شرقی - کوی شهید جعفر حاج واحـــــدی - کوی شــــهید پــاک آئین - پــــــلاک 32 - کد پستی 1198936181
فکس : 02155630771 تلفن ثابت : 02155615236 - 02155616408
تلفن های همراه
09226981181-09100624984
09121244432(واتساب)- 09029080746
ایمیل : info@sepanjexport.com



pinterestigappinteresttelegraminstagramfacebookwhatsupsoroshaparat
پاسخ از طریق واتساب و تلگرام
در صورت نصب واتساب وتلگرام ازطریق کامپیوترودرغیراین صورت باتلفن همراه ارتباط داشته باشید
سلامتی شما و خانواده محترمتان را از خداوند متعال خواستاریم 24 ساعت آنلاین پیام خودرا ارسال نمایید
کارشناس
پشتیبانی واتساپ
چطور میتونم کمکتون کنم؟
کارشناس
پشتیبانی تلگرام
چطور میتونم کمکتون کنم؟