menuordersearch
sepanjexport.com

عرقیات

جمعه سوم خرداد ۹۸
(0)
(0)
عرقیات

 

عرقیات نیازدارید ؟؟!

کلیک کنید :https://sepanjexport.com/عرقیات

عرقیات قابل عرضه ما از برندهایی از قبیل شفاگل، آوند ،اردیبهشت، بدر، ترگل، ربیع، سمیه، عصاره طلایی، گلچکان، ماتینا، نادر ،طوبی،کره بان، و چند شرکت معتبر داخلی است
عرقیات

تهيه عرقيات گياهی از مراکز غير استاندارد و سنتی موجب بروز بيماری و عوارض گوناگون ميشود. عرقيات از قسمتهای گل يا برگ گياه تهيه ميشود، که پس از جوشيدن، تبخير و سپس در سرما تقطير و در لابه لای مولکولهاي آب قرار گرفته و آب را معطر ميکنند و به دليل وجود اسانس از خواص مختلفي نظير ضددرد و نفخ برخوردار هستند. تهيه عرقيات، در شرايط استاندارد شامل بخشهاي برگ، گل و قسمتهاي اسانس دار است، اما اگر اين عرقيات در شرايط غيراستاندارد تهيه شود، ساير قسمتهاي گياه نيز در تهيه به کار برده ميشوند. اگر در تهيه عرقيات شرايط استاندارد رعايت نشود و علاوه بر برگ و گل، چوب گياه نيز در هنگام جوشيدن به کار رود، امکان توليد متانول (ماده سمي و مصرف آن خطرناک و ايجاد کوری مهمترين عارضه آن است) وجود دارد. در مراکز غيراستاندارد که عرقيات طبی ـ گياهی را تهيه ميکنند، گياهان را بدون جدا کردن چوب در ديگهاي بزرگ ريخته و ميجوشانند و از اسانس تبخيری عرق گياهي تهيه ميکنند و چون متانول هم يک نوع اسانس محسوب ميشود، داراي حجم بسيار سبکي بوده و نيز تبخير شده، متانول نيز همراه با اسانس گياه تبخير، سپس تقطير و به صورت عرق گياهی توليد ميشود. عرق گياهي استاندارد بايد بدون متانول باشد، متانول همواره در هر شرايطي توليد نميشود، مگر در موارد غيراستاندارد که هنگام جوشاندن چوب گياه نيز در آن رسوخ کند، در حالي که اگر گياه در شرايط استاندارد با تکنولوژي امروز و با رعايت درجه حرارت مناسب و غلظت کافی توليد شود، مصرف اين عرقيات براي بهبود درد، نفخ و اسپاسم مانعی ندارد. مصرف عرقيات گياهی غيراستاندارد و داراي متانول، فورا موجب کوری نميشود، بلکه در صورت مصرف طولانی مدت، اين عارضه ايجاد ميشود، به طوری که گاهی اين ماده به صورت تقلب در مشروبات الکلی موجود بوده و ممکن است، فرد با استفاده مداوم دچار کوری شود. در تهيه عرقيات گياهی از نوع سنتی از مواد کم ارزش استفاده شود و امکان آلودگی در آن وجود داشته باشد، بنابراين افراد بايد اين عرقيات را از اماکن معتبر و کارخانجاتي که داراي تکنولوژی پيشرفته است، تهيه نمايند. بلفرض مثال عرق نعناع اگر در شرايط استاندارد و غلظت کافي توليد شود، داراي خواص ضدنفخ، درد، اسپاسم يا گرفتگي عضلاني است و مصرف آن در افراد بالغ به ميزان، 20 تا 30 سيسي (نصف استکان) و در نوجوانان يک دوم اين ميزان در بهبود درد موثر است. یا عرق بيدمشک از گذشته به عنوان مقوي قلب مورد مصرف بوده است، اما برخي عرقيات غيرعلمي موجود در بازار همانند خارشتر و کاسنی اثرات درماني نداشته و فقط تاثيرات آنها جنبه رواني دارد. از آنجايي که غلظت عرقيات کم است، عوارض آن خطرناک نيست، اما آنها به دليل دارا بودن اسانس در صورت مصرف بيش از اندازه در طولانی مدت داراي عوارض و آثار جانبی خواهند بود. هم اکنون 81 قلم گياه دارويی درمانی در بازار موجود است، که مصرف اندازه آنها در صورت استاندارد بودن مانعی ندارد.  هموطنان باید برای سلامتی خود ارزش قائل شده واز مصرف عرقيات گياهی غيراستاندارد جدا خودداری کنند

نکاتی در خصوص استفاده از عرقیات

1. هر چه آب به کار رفته در عرقیات بیشتر باشد اثراتشان ضعیف تر بوده که این خود نشان دهنده ی بی کیفیتی و تقلبی بودن آنهاست.
2. این تصور که برخی اعتقاد دارند عرقیات دارای خاصیت لاغرکنندگی هستند تاکنون به اثبات نرسیده است اما باید در نظر داشت که برخی از آنها با تنظیم فعالیت دستگاه گوارش و یا سوخت و ساز بدن به طور غیر مستقیم و اندک می‌توانند از بروز چاقی ممانعت کنند.
3. نگهداری طولانی مدت و نامناسب عرقیات منجر به تبخیر و جدا شدن اسانس‌ آنها گشته و به این ترتیب اثر درمانی نخواهد داشت. لذا از ورود هوا به داخل‌ آنها جلوگیری کرده و‌ آنها را در یخچال و در ظروف شیشه ای نگهداری نمایید. ظروف شیشه ای در مقایسه با ظروف پلاستیکی خنثی و غیر شیمیایی بوده و اسانس ها بر روی‌ آنها اثر خورندگی ندارند.
4. در هنگام خرید عرقیات به تاریخ مصرف و شماره ی بهداشت‌ آنها توجه نمایید. محصولی که استریل و بهداشتی نباشد قارچ و کپک در آن رشد کرده و موجب کدورت و تجزیه مواد مفید آن می‌شود. بر این اساس فرآورده ی حاصله خواص درمانی نداشته و می‌تواند منجر به بروز عوارض جانبی در مصرف کننده گردد.
5. در فصول گرم سال که در آن تعریق زیاد بوده و آب فراوانی از بدن دفع می‌شود از شربت ها یا نوشیدنی هایی که در‌ آنها از عرقیات خصوصاً بهار نارنج، بیدمشک، گلاب به کار رفته استفاده نمایید تا از طریق بهره مندی از خواص تغذیه ای مفید‌ آنها بتوانید به بدنی سالم و به دور از هر گونه سموم و مواد زائد دست یابید.

تاریخ انقضاء
البته تاریخ انقضای عرقیات گیاهی ارتباط مستقیمی با شرایط تهیه و تولید آنها دارد. اگر این محصولات در شرایط استاندارد و محل مناسبی تهیه نشوند، احتمال فسادشان خیلی بالا می‌رود و اصولاً ما نمی‌توانیم برای کالاهای غیر استاندارد، تاریخ انقضایی در نظر بگیریم اما اگر یک عرق گیاهی در شرایط استاندارد و استریل کارخانه ای تولید شده باشد، حتماً دارایتاریخ تولید و مصرفی است که مصرف کنندگان می‌توانند به آن اطمینان کنند. ناگفته نماند که روی بسته بندی عرقیات گیاهی هم باید مثل سایر کالاهای غذایی، اسم، آدرس کارخانه، شماره پروانه ساخت و مهر استاندارد درج شده باشد تا بتوان آن را با کالایی سالم و ایمن برای افراد جامعه به شمار آورد.

تشخیص عرق اصل با تقلبی

  • در بحث عرقیات، اصل و تقلبی بودن آنها مطرح نیست زیرا استاندارد خاصی برای بعضی از آنها تعریف نشده است. چیزی که بین تولیدکنندگان مختلف متفاوت است، میزان گیاهی است که آنها برای تهیه ی عرقیات از آن استفاده می‌کنند. اگر مقدار گیاه به کار رفته و اسانس عرق گیاهی از یک میزان کمتر باشد، محصول تأثیر درمانی نخواهد داشت و مثل این است که فرد آب می‌خورد؛ یعنی خوردن آن نه نفعی را برایش در پی دارد، نه ضرری! اما مسأله آلودگی در عرقیاتی که به صورت غیراستریل و غیراستاندارد. تهیه می‌شوند، همیشه مطرح بوده و هست. رنگ عرق سالم و استریل باید شفاف و زلال باشد و این شفافیت نباید حتی بعد از یک سال از بین برود. پس اگر رنگ عرق گیاهی شما بعد از یکی دو ماه کدر شد یا عرق بعد از مدتی در ظرف اش رسوب کرد، مطمئن باشید که فروشنده به شما کالای سالمی را نفروخته و برای پیشگیری از بیماری یا مسمومیت های احتمالی، بلافاصله محصول غیر بهداشتی تان را دور بریزید. فراموش نکنید که کدر شدن، مهم ترین نشانه آلودگی است و کدر شدن رنگ در عرقیات سالم جایی ندارد.
  • عرقیات، حاصل اسانس گیاهان مربوطه هستند و اسانس ها هم نسبت به نور، هوا و گرما حساسیت دارند، در نتیجه بهتر است ما آنها را در محیطی به دور از هوا، گرما، نور مستقیم آفتاب و حتی در ظروف رنگی قرار دهیم. نگهداری عرقیات در شرایطی غیر از آنچه ذکر شد، باعث تخریب سریع تر کالای مصرفی ما می‌شود؛ یعنی هر چه محصول ما بیشتر در معرض نور وگرما قرار بگیرد، زودتر فاسد می‌شود. در یخچال دما پایین است و نور نسبتاً کمی هم به خوراکی های درون آن می‌رسد و به همین دلیل نگهداری عرقیات گیاهی در یخچال می‌تواند سبب حفظ سلامت آنها برای مدت طولانی تری شود. البته اگر نکته ی زیر که مربوط به نگهداری آنها است را رعایت نماییم :
  • اینکه ما عرق گیاهی مان را در یک بطری شیشه ای ترجیحاً تیره رنگ قرار دهیم و هر وقت نصف ظرف نوشیدنی مان خالی شد، بقیه آن را برای جلوگیری از اکسید و تخریب شدن در ظرف کوچک تری بریزیم و پس از هر بار استفاده، درب آن را خوب ببندیم. اگر بطری شیشه ای تیره رنگ دم دست تان نیست، می‌توانید همین شیشه های معمولی را با ورقه نازک آلومینیومی بپوشانید تا نور کمتری به محصول تان برسد.
  • قرار دادن و عرضه این گونه کالاها در بسته بندی های شیشه ای نه برای تولیدکننده و مصرف کننده مقرون به صرفه است و صرفه اقتصادی دارد و نه حمل و نقل اش کار ساده ای است. به همین جهت نمی‌توان تولیدکنندگان را وادار به استفاده از بطری های شیشه ای کرد، اما می‌توانیم به مصرف کننده بگوییم که اگر عرقیات گیاهی را در بطری های پلاستیکی با رنگ شفاف می‌خرید، پس از مراجعه به منزل حتماً آنها را درون یک بطری شیشه ای با رنگ تیره یا پوشش ورقی آلومینیومی بریزید و درب آن را محکم ببندید.
  • خیلی از عرقیات یا اسانس ها روی پلاستیک تأثیر می‌گذارند و خیلی از آنها هم از پلاستیک تأثیر می‌گیرند. به همین خاطر است که متخصصان می‌گویند بدترین ظروف برای نگهداری داروها، ظروف پلاستیکی هستند. در مقایسه با ظروف پلاستیکی، ظروف شیشه ای جزء بهترین محصولات برای نگهداری انواع داروها و حتی مواد خوراکی به شمار می‌روند چون میزان خورندگی آنها نسبت به پلاستیک، بسیار پایین تر است. علت اصرار کارشناسان طب گیاهی به استفاده از ظروف شیشه ای برای نگهداری از عرقیات هم همین است. البته ظرف های آلومینیومی هم می‌توانند برای این کار، مناسب باشند.
  • یک دسته از پلاستیک ها وجود دارند که استفاده از آنها برای نگهداری و قرار دادن مواد غذایی و دارویی مجاز است اما این نوع پلاستیک ها معدود و مشخص اند و پروانه ساخت و مهر استاندارد هم دارند؛ مثل رنگ های غذایی که تعدادی از آنها مجاز و استفاده از آنها در خوراکی های مختلف بلامانع است و برخی از آنها هم سرطان زا هستند و فقط باید به صورت صنعتی مصرف شوند. حال اگر عرقیات گیاهی در کارخانه های معتبر تهیه شده باشند و مسئول کارخانه هم به اصول اخلاقی پایبند و نگران سلامت مردم باشد، قطعاً از بطری های پلاستیکی استاندارد برای نگهداری عرقیات گیاهی در آن واحد استفاده می‌شود و جای نگرانی برای مصرف کننده باقی نمی‌ماند اما همان طور که قبلاً گفتیم، اگر دغدغه سلامت خودتان و کالایی که می‌خواهید مصرف کنید را دارید، بهتر است. به محض اینکه امکان اش برای تان به وجود آمد، عرق گیاهی مورد نظرتان را داخل بطری های شیشه ای بریزید و درون یخچال نگهداری کنید چون عرقیات، اسانس دارند و ممکن است در صورت تماس طولانی مدت با پلاستیک دچار تغییر بافت شوند.

نور، گرما، رطوبت، دشمن عرقیات

  • بعضی عرقیات معطر مثل گلاب، هل و... اگر در مقابل نور خورشید باشند، عطر خود را از دست می‌دهند؛ پس بهتر است این نوع عرقیات را پشت پنجره آفتابگیر قرار ندهید.
  • عرقیات به علت تبخیر شدن آب شان هنگام جوشاندن و غلیظ بودنشان، فسادناپذیرند اما تاریخ مصرف بعضی از آنها 3 ساله و بعضی دیگر یک ساله است و این یعنی بعد از گذشت تاریخ مصرف، خاصیت شان از بین می‌رود، نه اینکه خراب شوند.
  • مکان گرم و مرطوب، زودتر خاصیت انواع عرقیات را از بین می‌برد بنابراین آشپزخانه به دلیل داشتن فضای گرم و مرطوب مکان مناسبی برای نگه داشتن آنها نیست.
  • معمولاً خاصیت عرقیات گیاهانی که طبیعت گرم یا مایل به گرم دارند، زودتر از بین می‌رود و معمولاً تاریخ مصرف آنها یک ساله است.
  • نگهداری عرقیات در کمد اتاق های خواب، انباری و حیاط خلوت که فضایی خشک و خنک دارند، مناسب است. در ضمن می‌توان آنها را در یخچال هم نگه داشت.
  • بعضی انواع عرقیات طعم فوق العاده تلخی دارند و خوردن آنها به ویژه برای کودکان سخت است. این نوع عرقیات (مثل کاسنی، نعنا، بید و...) را می‌توان با نبات، عسل یا کمی آب میوه مخلوط کرد و خورد. خوردن این عرقیات همراه نبات، عسل یا آب میوه نه تنها خاصیت آنها را کم نمی‌کند بلکه افزایش می‌دهد.

 

 

گالری تصاویر محصول
تصاویر
بیشتر
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
logo-samandehi
اگرقصد خرید دارید ثبت نام کنید به منظور خرید کالای مورد نیاز، ابتدادر سایت ثبت نام و حساب کاربری را ایجاد ووارد صفحه اختصاصی خود شوید. نحوه خرید ازفروشگاه به منظور خرید کالای مورد نیاز، وارد صفحه اختصاصی خود شوید.از منوی فروشگاه ویا با استفاده از جستجوی پیشرفته، نام محصول مورد نظر خود را انتخاب یا در قسمت جستجو درج نموده و در نـــهایت با کلیک بر روی دکمه "اضافه کردن به سبد" کالای در خواستی را به لیست خریدهای خود اضافه و مراحل بعدی را انجام دهید چنانچه سفارش در ساعات غیر اداری و در روزهای تعطیل ثبت شود، در اولین ساعات اداری روز بعد، سفارش ها به ترتیب اولــــویت ارسال می‌گردند (به علت عدم وجود نمایندگی در سایر استان ها و شهرستان ها پرداخت در محل فقط مخصوص شهر تهران بوده و مشمول سایر استانها و شهرستان ها نمی‌شود ) رهگیری سفارشات بعد از انجام تمامی مراحل سفارش و پرداخت هزینه، سیــــستم یک کد اختصاصی سفارش برای پیگیری در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز با مراجعه به وب سایت شـرکت و وارد کردن کد حساب کاربری از وضعیت سفارش خـود مطلع شوید فروشگاه برای خرید از یک فروشگاه اینترنتی ابتدا باید از اعتبار، صحت و سقم فروشگاه اطلاع و آگاهی یابید که برای این منظور می‌توان پروانه کسب وکار، نماد ( اخذ شده از مرکز تجارت الکترونیک مرکز ) را نام برد که گزینه خوبی است با کلیک بر روی آرم نماد اعتماد الکترونیک ( دقت کنید آرم نماد اعتماد و پروانه کسب وکار قابل کلیک باشد ) و یا مجوز کسب و کار می‌توانید مشخصات فروشگاه و صاحب آن را مطالعه نمایید. ثبت سفارش خرید عمده خرید کالا با وزنهای بالا تر از یک کیلو (از یک کیلو تا ....... ) با توجه به مقدار و حجم خرید از لحاظ مالی و با عنایت به توان درخواست کننده کالا، از طریق ثبت سفارش صورت خواهد گرفت. لذا مشتریان گرامی که قصد خرید اقلام با وزن های بالا را دارند می‌توانند کالای مورد نیاز خودرا ثبت سفارش نمایند تا در اسرع وقت کارشناسان ما پس از بررسی بهترین راه کاررا برای خرید کالای مورد نیاز مشتریان عزیز و گرامی ارائه دهند گیاهان آپارتمانی کاهنده آلودگی هوا خواص و مضرات مواد غذایی فیلم های آموزشی را در آپارات ببینید
دفتر مرکزی: خیابان خیام جنوبی - اول خیابان مختاری شرقی - کوی شهید جعفر حاج واحـــــدی - کوی شــــهید پــاک آئین - پــــــلاک 32 - کد پستی 1198936181
فکس : 02155630771 تلفن ثابت : 02155615236 - 02155616408
تلفن های همراه
09226981181-09100624984
09121244432(واتساب)- 09029080746
ایمیل : info@sepanjexport.com



pinterestigappinteresttelegraminstagramfacebookwhatsupsoroshaparat
پاسخ از طریق واتساب و تلگرام
در صورت نصب واتساب وتلگرام ازطریق کامپیوترودرغیراین صورت باتلفن همراه ارتباط داشته باشید
سلامتی شما و خانواده محترمتان را از خداوند متعال خواستاریم 24 ساعت آنلاین پیام خودرا ارسال نمایید
کارشناس
پشتیبانی واتساپ
چطور میتونم کمکتون کنم؟
کارشناس
پشتیبانی تلگرام
چطور میتونم کمکتون کنم؟